7. Формування системи цінностей гімназистів у період адаптивного карантину

Нині, коли Україна і всі країни світу вступили у складну фазу буття – боротьбу з пандемією COVID-19, колектив Бердичівської міської гуманітарної гімназії №2 розуміє, що настав час, коли ми маємо змінити своє звичне життя. 

Зараз важливою є активізація зусиль із підвищення духовного рівня гімназистів, формування у них стійкої системи громадянських і моральних цінностей, оскільки саме вони є підґрунтям мотиваційної сфери як особистості, так і суспільства в цілому.
Усі структурні блоки системи виховання гімназії, а саме: виховні можливості навчальних планів і програм, робота класних керівників, психологічної служби, бібліотеки, позакласна робота, учнівська спільнота «Співдружність» - підпорядковані основній меті – формуванню системи цінностей здобувачів освіти.

 

Робота психологічної служби в умовах адаптивного карантину, Яровенко В.С., Нікуляк Л.О.

 

"Мистецькі грані", урочна та позаурочна діяльність учителя мистецтва  Мартинюк М.В.

 

 Зустріч із батьками учнів, класний керівник 1 (5-В) класу  Рогальська Л.М.

 

Відеозвіт загальногімназійного проєкту  "Різдвяна зірка - 2020" 

 

Діяльність гімназійної бібліотеки в період адаптивного карантину, Лановюк Н.О.

Криза, спричинена пандемією COVID-19, не могла не позначитися на роботі гімназійної бібліотеки. На початку карантину в БМГГ №2 бібліотекар проводила внутрішню діяльність:

  • інвентаризація щодо забезпечення підручниками контингенту здобувачів освіти 1-11 класів;
  • робота з фондом, а саме: вилучення морально застарілої та фізично зношеної художньої літератури, підготовка актів на списання.
  • Проводився аналіз за читацькими формулярами з виявлення боржників бібліотеки.

Також було здійснено підготовчу роботу з таблицями щодо надання інформації фактичної потреби забезпечення підручниками учнів та вчителів на 2020-2021 н.р. на платформі Курс школа. Велику увагу бібліотекар приділяла пошуковій роботі в мережі Інтернет та підбору матеріалу для вчителів-предметників щодо дистанційного навчання здобувачів освіти, інших методичних матеріалів (розробки уроків, презентації,рекомендації проведення інтерактивних батьківських зборів);персональна розсилка в соцмережах. Бібліотекар здійснювала пошуково-аналітичну роботу над створенням річного плану роботи бібліотеки у контексті НУШ та з урахуванням сучасних освітніх тенденцій:визначення стратегії напрямків роботи-трансформація гімназійної бібліотеки в ШБІЦ. В умовах адаптивного карантину постійно ведеться санітарно-гігієнічна обробка дезінфікуючими засобами приміщень бібліотеки, книжкових стелажів, полиць.

Карантинні обмеження та дистанційне навчання дали поштовх до процесу самовдосконалення та саморозвитку бібліотекаря, надихнули новими ідеями , що сприяють віддаленому спілкуванню з читачами в соціальних мережах. Саме під час карантину бібліотекар усвідомила, що таке віртуальний користувач і як задовольнити його інформаційні потреби. Бажання не втратити зв'язок з користувачем стало тим чинником, який наблизив гімназійну бібліотеку до якісно нового рівня функціонування та, безперечно, відкрив нові горизонти й можливості. Бібліотекар швидко адаптувалася і почала працювати по-новому в непростих умовах.

Найбільш популярним каналом взаємодії з читачами стали соцмережі. Тут бібліотекар продемонструвала всю свою креативність і вигадливість. Через сторінку сайту БМГГ №2, розділ «Бібліотека», мережу «Фейсбук» та «Інстаграм» бібліотекар інформував здобувачів освіти щодо обізнаності запобігання розповсюдження СОVІД-19. Популярними стали добірки посилань на онлайн-бібліотеки та сервіси з повнотекстовими виданнями, де кожен охочий зможе підібрати для себе матеріали для читання в період карантину:

  • «10 найкращих онлайн-бібліотек з електронними книжками українською мовою»;
  • «Читаємо влітку», «Книги,які можна прочитати з дітьми під час карантину»;
  • «Аудіокниги», «Електронна бібліотека»
  • «Список літератури на ЗНО-2021»
  • «Віртуальні екскурсії бібліотеками світу» (www.gymnasia2-berd.in.ua).

Також через вебресурси учні долучилися до Всесвітнього дня прав дитини, Дня писемності та української мови, Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, були створені:

  • віртуальний хронограф «В їхніх серцях жила Україна»;
  • «Великодній кошик» (cторінка у «Фейсбук» група « Вчителі БМГГ №2»)

В умовах змішаного навчання проведено через Google-форму анкетування «Читацька компетентність гімназиста» (www.gymnasia2-berd.in.ua), « Екологічна культура здобувачів освіти» (www.gymnasia2-berd.in.ua) , «Перевір свої знання про СНІД» (www.gymnasia2-berd.in.ua) .

Діти залюбки брали участь у флешмобах і челенджах в онлайн-форматі: «Моя улюблена книга», «Бібліошопінг», «Домашні улюбленці», «Зав'яжись на Катерини у бабусину чи мамину хустину», «Новорічний челендж» (https://www.gymnasia2-berd.in.ua/бібліотека).

А ще карантин - це час для самоосвіти, вивчення досвіду роботи інших бібліотек, ознайомлення з освітніми хмарними платформами для проведення онлайн-конференцій та багато іншого.