Нині, коли Україна і всі країни світу вступили у складну фазу буття – боротьбу з пандемією COVID-19, колектив Бердичівської міської гуманітарної гімназії №2 розуміє, що настав час, коли ми маємо змінити своє звичне життя.
Зараз важливою є активізація зусиль із підвищення духовного рівня гімназистів, формування у них стійкої системи громадянських і моральних цінностей, оскільки саме вони є підґрунтям мотиваційної сфери як особистості, так і суспільства в цілому.
Усі структурні блоки системи виховання гімназії, а саме: виховні можливості навчальних планів і програм, робота класних керівників, психологічної служби, бібліотеки, позакласна робота, учнівська спільнота «Співдружність» - підпорядковані основній меті – формуванню системи цінностей здобувачів освіти.
Робота психологічної служби в умовах адаптивного карантину, Яровенко В.С., Нікуляк Л.О.
"Мистецькі грані", урочна та позаурочна діяльність учителя мистецтва Мартинюк М.В.
Зустріч із батьками учнів, класний керівник 1 (5-В) класу Рогальська Л.М.
Відеозвіт загальногімназійного проєкту "Різдвяна зірка - 2020"
Криза, спричинена пандемією COVID-19, не могла не позначитися на роботі гімназійної бібліотеки. На початку карантину в БМГГ №2 бібліотекар проводила внутрішню діяльність:
Також було здійснено підготовчу роботу з таблицями щодо надання інформації фактичної потреби забезпечення підручниками учнів та вчителів на 2020-2021 н.р. на платформі Курс школа. Велику увагу бібліотекар приділяла пошуковій роботі в мережі Інтернет та підбору матеріалу для вчителів-предметників щодо дистанційного навчання здобувачів освіти, інших методичних матеріалів (розробки уроків, презентації,рекомендації проведення інтерактивних батьківських зборів);персональна розсилка в соцмережах. Бібліотекар здійснювала пошуково-аналітичну роботу над створенням річного плану роботи бібліотеки у контексті НУШ та з урахуванням сучасних освітніх тенденцій:визначення стратегії напрямків роботи-трансформація гімназійної бібліотеки в ШБІЦ. В умовах адаптивного карантину постійно ведеться санітарно-гігієнічна обробка дезінфікуючими засобами приміщень бібліотеки, книжкових стелажів, полиць.
Карантинні обмеження та дистанційне навчання дали поштовх до процесу самовдосконалення та саморозвитку бібліотекаря, надихнули новими ідеями , що сприяють віддаленому спілкуванню з читачами в соціальних мережах. Саме під час карантину бібліотекар усвідомила, що таке віртуальний користувач і як задовольнити його інформаційні потреби. Бажання не втратити зв'язок з користувачем стало тим чинником, який наблизив гімназійну бібліотеку до якісно нового рівня функціонування та, безперечно, відкрив нові горизонти й можливості. Бібліотекар швидко адаптувалася і почала працювати по-новому в непростих умовах.
Найбільш популярним каналом взаємодії з читачами стали соцмережі. Тут бібліотекар продемонструвала всю свою креативність і вигадливість. Через сторінку сайту БМГГ №2, розділ «Бібліотека», мережу «Фейсбук» та «Інстаграм» бібліотекар інформував здобувачів освіти щодо обізнаності запобігання розповсюдження СОVІД-19. Популярними стали добірки посилань на онлайн-бібліотеки та сервіси з повнотекстовими виданнями, де кожен охочий зможе підібрати для себе матеріали для читання в період карантину:
Також через вебресурси учні долучилися до Всесвітнього дня прав дитини, Дня писемності та української мови, Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, були створені:
В умовах змішаного навчання проведено через Google-форму анкетування «Читацька компетентність гімназиста» (www.gymnasia2-berd.in.ua), « Екологічна культура здобувачів освіти» (www.gymnasia2-berd.in.ua) , «Перевір свої знання про СНІД» (www.gymnasia2-berd.in.ua) .
Діти залюбки брали участь у флешмобах і челенджах в онлайн-форматі: «Моя улюблена книга», «Бібліошопінг», «Домашні улюбленці», «Зав'яжись на Катерини у бабусину чи мамину хустину», «Новорічний челендж» (https://www.gymnasia2-berd.in.ua/бібліотека).
А ще карантин - це час для самоосвіти, вивчення досвіду роботи інших бібліотек, ознайомлення з освітніми хмарними платформами для проведення онлайн-конференцій та багато іншого.